Honda ATV Oy Brandt Ab

Lisätietoa

Miksi Honda on paras valinta?

Honda ATV - erikoisominaisuuksia

Esitteet

Honda ATV - Esitteet

Honda-takuu

Honda takuu 4 vuotta -logo 2012

Vakuudeksi luotettavuudesta Honda-mönkijöille annetaan peräti neljän vuoden takuu. Tämä takuu ei koske kilpailukäyttöä.

Facebook

Honda-mönkijät Facebookissa.
Tuoreimmat tiedot ja uutiset...
Liity faniksi.

ErikoisominaisuuksiaJaa sisältöä

TraxLok

TraxLok on 2/4-vedon valinta, jonka ansiosta neliveto voidaan kytkeä tarvittaessa pois toiminnasta. Ratkaisulla kevennetään ja helpotetaan ohjattavuutta. TraxLok toimii Honda-mönkijöissä sähköisesti lukuun ottamatta TRX420- ja TRX500FE-malleja, joissa se toimii mekaanisesti vaijerivälitteisenä.

01 honda atv traxlok

SureTrac

SureTrac on automaattisesti toimiva, luiston tunnistava tasauspyörästö etuakselilla. Tasauspyörästö tekee kääntymisen helpoksi, samalla maksimivetovoima välitetään etupyöriin. Luiston tunnistavuus takaa vetovoiman aina siihen pyörään, jossa on eniten pitoa tai molempiin, jos pitoa on tasaisesti. Järjestelmästä käytetään myös nimeä LSD = Limited Slip Differential.

02 honda atv suretrac

ESP (Electric Shift Program)

Sähköisesti toimiva, vasemmalla peukalolla käytettävä vaihteenvalitsin. Painonapeilla vaihdetaan normaalia vaihteistoa (TRX420FE ja TRX500FE) tai ohjataan automaatteja manuaalisesti (TRX500FA ja TRX680FA).

03 honda atv esp

Hydrostaattinen voimansiirto

Hondan hydrostaattisessa Hondamatic-voimansiirrossa hydraulipumppu pyörittää hydraulimoottoria, josta voima siirtyy suunnanvaihtimen kautta pitkittäiselle voimansiirtoakselille. Tällä älykkäällä voimansiirrolla saadaan hyvä moottorijarrutus, ja sen avulla moottori toimii optimaalisesti kaikissa olosuhteissa. Hondamatic-yksikkö on moottorissa suojassa moottoriöljyn sisällä, eikä siinä ole lainkaan esimerkiksi kosteudelle arkoja osia (vrt. hihnaveto).

TRX500FA:ssa on hydrostaattinen Hondamatic-voimansiirto, ­huoltovapaa vaihteisto ilman kuluvia, luistoa ja tehonhukkaa aiheuttavia osia
(vrt. hihnaveto). Manuaalisella, mekaanista välitystä muuttavalla aluevalitsimella voidaan valita normaali välitys tai hidas alue työkäyttöön sekä peruutusvaihde.

Kylmäkestävyys

Kaikissa Honda-mönkijöissä on pitkäikäinen, ruostumaton pakoputkisto. Kaasutinmalleissa sähköllä lämpiävä kaasutin helpottaa talvikäyttöä ja primer-pumpun käyttö auttaa kylmäkäynnistyksessä.

Momentin muunnin

TRX680FA:ssa 3-vaihteinen hydraulisesti ohjattu automaattivaihteisto, yleisesti Hondan voimansiirrossa käytetyn keskipakokytkimen sijaan. Tässä ratkaisussa on momentin muunnin (Torque Converter) moottorin ja vaihteiston välissä. Käytännössä voimaa välittää moottoriöljy, jota momentin muuntimen pumppuosaan pumpataan normaalilla öljypumpulla. Kampiakselin päässä olevan pumppuosan siiviltä öljy siirtyyy saman yksikön sisällä olevaan turbiiniin, joka lähtee pyörimään, kun paine nousee, eli kun moottorin kierrosluku nousee. Tämä turbiini on kytketty ensiövedon kautta vaihdelaatikon pääakseliin. Hyötysuhde on korkea, ei kuluvia osia. Momentin muunnin on yleinen maansiirto- ja metsäkoneissa, myös joissakin autoissa on vastaava rakenne.

Jäykkä taka-akseli

Yksinkertainen vahva ja varma rakenne, jossa ei ole kuluvia niveliä. Etu hyötykäytössä esimerkiksi kärrynvedossa, jossa tämän rakenteen ansiosta missään olosuhteissa kärryn aisan paino ei vaikuta maavaraan. Honda-mönkijät on suunniteltu koviin työtehtäviin, kuten esimerkiksi traktorit ja kuorma-autot.

04 honda atv jaykka taka akseli

PGM-FI -polttoaineenruiskutus

PGM-FI (Programmed Fuel Injection) antaa erinomaisen kylmäkäynnistyvyyden ja sataprosenttisen toimintavarmuuden. Erillistä manuaalista ”ryyppyvipua” ei enää tarvita. PGM-FI on nykyaikaisen polttoainejärjestelmän ominaisuus, jolla tulevaisuuden päästö- ja melunormit alittuvat ja polttoaineen kulutus putoaa minimiin. Sen ansiosta mönkijä vastaa kaasuun terävästi ja ilman viiveitä.

Sulje
Sulje